Afbeelding

Ruiken, proeven en beleven bij Schuttelaar aan de Blijmarkt

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Schuttelaar is sinds 1875 niet meer weg te denken uit het Zwolse straatbeeld. Na 140 jaar aan de Luttekestraat vindt de familie het echter tijd voor vernieuwing. Wie Schuttelaar nu helpt verhuizen, profiteert van 25 procent korting op het hele assortiment.

De vijfde generatie van de familie Schuttelaar zet vanaf eind september de wijntraditie enthousiast voort met een splinternieuwe wijnwinkel en een tevens uniek concept. In het nieuwe pand aan de Blijmarkt, recht tegenover Museum De Fundatie, komt ?beleving' centraal te staan. ?Wijn drink je niet alleen, wijn beleef je! En dat kan straks in onze volledig vernieuwde wijnwinkel. Ons nieuwe motto is ruiken, proeven en beleven!?, aldus Schuttelaar.

Twee prachtige monumentale panden aan de Blijmarkt zijn samengevoegd met als resultaat een unieke en sfeervolle plek die in het teken staat van het ruiken, het proeven én het beleven van de mooiste wijnen ter wereld. Tijdens de rigoureuze verbouwing zijn veel historische details van beide voormalige magazijnpanden intact gelaten. De unieke inrichting in combinatie met interactief ruiken en proeven zorgen ervoor dat een bezoek aan de nieuwe wijnwinkel van Schuttelaar daadwerkelijk een beleving wordt. Zo staan er altijd vele tientallen wijnen open, waardoor een laagdrempelige plek wordt gecreëerd, waar klanten kunnen proeven voordat ze kopen. Hiernaast is er in de nieuwe wijnwinkel, onder leiding van directeur en gediplomeerd vinoloog Remco van Looijengoed, tevens ruimte om ?gewoon' lekker een glas wijn te drinken én kan men terecht voor de heerlijkste chocolade en de mooiste geschenken.