Hoofdsponsor nodig voor dat beetje extra
Hoofdsponsor nodig voor dat beetje extra brugmedia.nl

Hoofdsponsor nodig voor dat beetje extra

· leestijd 1 minuut Sport

(door Mark de Rooij)
ZWOLLE - De Wensink Aangenaam Stadshagen Open moest zondag opboksen tegen het weer - 'gelukkig blijft het nog droog' - en één van de mooiste Wimbledonfinales in jaren, waardoor de publieke belangstelling op de slotdag iets achterbleef. Buiten dat om had de organisatie van het toernooi bij TC ?91 niets te klagen. Er was zelfs heel goed nieuws. De hoofdsponsor gaat nog een jaar door.

?Dat zit wel lekker moet ik zeggen. Een stuk rustiger.? Anne-Els Ekker keek er eigenlijk al weer een beetje tegen op. Het leuren langs ?kleine' sponsoren. ?Vijftig euro hier, honderd euro daar. Het is lastig in deze tijd. We zijn er trots op dat Wensink volgend jaar toch doorgaat?, zegt Ekker namens de organisatie. Wensink Aangenaam is volgend jaar voor de vierde keer hoofdsponsor. Daarvoor was Profile dat drie jaar. ?Het is nodig als je iets extra's wilt bieden. Dan heb je ook ruimte om kleinere sponsoren om leuke dingen te vragen. Zoals dit jaar verzorgt Jumbo een barbecue. En van EP Stadshagen hebben we nieuwe boxen gekregen. Zonder hoofdsponsor vraag je die bedrijven eerder om een financiële vergoeding?, legt Ekker uit. Het geeft het toernooi al met al iets meer cachet en maakt het aantrekkelijker voor zowel spelers als bezoekers. Het prijzengeld (in elke categorie 30 euro voor de winnaar van het enkelspel en 20 euro per persoon in het dubbelspel) is niet direct een trekpleister voor de sterkere spelers, maar dat is ook niet het doel van de organisatie. De gastvrije sfeer is belangrijk. ?Maar er wordt natuurlijk wel serieus en fanatiek getennist. Laat dat duidelijk zijn?, zegt Bernd Borst namens de organisatie, die na de prijsuitreiking een cheque van 2.000 euro overhandigde aan ?Kansrijk in jouw Wijk'. Een stichting die tot doel heeft om kinderen uit gezinnen in Stadshagen en Holtenbroek, die dit niet of nauwelijks kunnen betalen, te laten sporten. Voor de tiende editie leek het de organisatie een mooi idee om iets terug te doen voor de wijk. Vanuit het toernooi werd er 1.750 euro verzameld en door de hoofdsponsor werd dit bedrag aangevuld tot 2.000 euro.