Action opent 400e winkel

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

De succesvolle Nederlandse non-food discount retailer Action heeft op donderdag 12 december haar 400e winkel geopend. Deze mijlpaal is bereikt met de opening van vier winkels in één week in vier verschillende landen. Ronald van der Mark, CEO van Action: ?2013 is een bijzonder jaar voor ons. Zo vierden wij in september ons 20-jarige bestaan, zijn we recent door de Belgische consument uitgeroepen tot Beste Winkelketen van 2013 in de categorie Warenhuis & Huishouden en sluiten we het jaar nu feestelijk af met de opening van onze 400e winkel. Het verheugt ons dat de consumenten in de landen waar Action is gevestigd, Action zo waarderen. Door onze versnelde internationale groei zullen steeds meer klanten verrassend en voordelig bij ons kunnen winkelen.? Door de opening van de vier winkels in Gennep in Nederland, Gosselies in België, Münster-Roxel in Duitsland en Al-lonne in Frankrijk, heeft Action nu 401 winkels in vier landen. In 2013 opende Action al tachtig winkels. Voor het eind van 2013 verwacht Action nog een aantal winkels in binnen- en buitenland te openen. Dit betekent een versnelling van de groei ten opzichte van 2012, waarin 52 winkels zijn geopend. Action is voornemens in 2014 haar groei verder te versnellen, met name in Duitsland en Frankrijk. Deze groei levert een sterke bijdrage aan de omzetontwikkeling en werkgelegenheid. Action, met de slogan ?verrassend volledig, verbazend voordelig', staat bekend om de verbazend lage prijzen en het verrassend volledig assortiment. De winkelketen bestaat dit jaar 20 jaar en groeit sterk qua omzet, resultaat, aantal winkels en werkgelegenheid. Action heeft inmiddels ruim 400 filialen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In de tweede helft van 2012 is Action gestart met de verdere expansie in Duitsland en eind 2012 is de eerste winkel in Frankrijk geopend. Het hoofdkantoor en distributiecentrum zijn gevestigd in Zwaagdijk-Oost (Noord-Holland). Ter ondersteuning van haar internationale expansie is Action begonnen met de bouw van een nieuw distributiecentrum in Limburg. Dit tweede distributiecentrum is begin 2014 operationeel en draagt verder bij aan de groei van de werkgelegenheid. Action heeft op dit moment bijna 15.000 medewerkers. Het sterk wisselende assortiment bestaat uit zo'n 10.000 artikelen en is zeer breed. De productgroepen omvatten onder meer Huishoud & Inventaris, Decoratie, Kantoorbenodigdheden, Fashion & Textiel, Food & Drinks, Doe-het-zelf, Speelgoed, Was & Reiniging en Cosmetica. Wekelijks introduceert Action 100 tot 150 nieuwe artikelen. Action biedt haar klanten een plezierige winkelomgeving met vriendelijke medewerkers. Action is in staat zeer lage prijzen te hanteren door haar grootschalige en efficiënte inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur. Deze verbazend lage prijzen en het continu variërende en complete assortiment worden door de consument herkend. Veel klanten bezoeken Action meerdere keren per week en zien een bezoek als funshoppen.