'Mysterie' van gewoonzwolle opgelost

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

ZWOLLE - Aan de onzekerheid wie er achter de campagne gewoonzwolle zitten, is een einde gekomen. Ondernemers Marius Woldeberg en Arjan Biel overhandigden woensdagmiddag voor het stadhuis de rapportage aan wethouder Rene de Heer. Begonnen als grapje, willen de twee initiatiefnemers Zwollenaren laten realiseren dat 'we' heel veel bijzondere dingen in huis hebben. "Met 'gewoonzwolle' hebben we nu een kapstok waaraan we al die pareltjes kunnen hangen", vertelt Biel. Hij had al geruime tijd geleden de naam van de website vastgelegd. Samen met Woldberg zijn ze er na een Hanzelabsessie over gaan nadenken hoe ze die naam het beste konden gaan gebruiken. "We vinden dat Zwolle communicatief gezien is achtergebleven. Uit die onrust is ons initiatief geboren." De Heer bedankte het duo voor het initiatief. "Toen de campagne overal verscheen ontstond er blinde paniek", laat hij zijn gehoor weten. "Er kwam in de stad een enorme beweging op gang en wij dachten dat daar wel een ongelooflijk grote club mensen achter moest zitten." Woldberg en Biel wisten echter tot op woensdag geheim te houden dat zij achter de campagne zaten, gesteund door onder meer stadsbakker Arend Kisteman, Fundatie-directeur Ralph Keuning,en sportparkmanager Diederik Meijntjes. De Heer: "Deze actie levert ons een schat aan informatie op. Spring in die energie! Ik denk dat het een opdracht is aan iedereen die professioneel bezig is met stadsmarketing. Laat met name hen kijken naar dit initiatief en goed kijken wat zij ermee kunnen."