Wilco Voulon bereikt Kathmandu

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Vanaf Dubai vlogen we door naar Kathmandu, Nepal. Aangekomen in Kathmandu waren we blij dat al onze bagage ook was aangekomen omdat we de kleding en overige spullen hard nodig hebben op de trip. Nadat we een visa hadden gehaald voor 30 dagen werden buiten het vliegveld kwamen werden we vriendelijk zwaaiend begroet door degene die ons namens het Kathmandu Guesthouse kwam ophalen.

Na een korte rit, zoals je die kunt verwachten in een land als Nepal (toeterend en links en rechts verschillende voertuigen opduikend zonder verlichting), kwamen we aan in ons guesthouse. Nadat we de spullen naar onze kamer hadden gebracht, probeerden we rond 22.30 uur lokale tijd nog een warme maaltijd te scoren wat wonderwel lukte. Na ruim acht uur slaap hebben we heerlijk van het ontbijt genoten op de binnenplaats van het guesthouse. De vroege ochtendzon deed de pannekoeken en de koffie nog beter smaken.  De gehele dag hebben we vervolgens gebruikt om noodzakelijke zaken te regelen, zoals de trekking permits en het busticket voor de reis naar Jiri. We hebben namelijk besloten om maar een dag in Kathmandu te blijven omdat we ons erg fit voelen.

David, Neil en ik hebben een tempel bezocht, de rust en tevredenheid van de mensen valt erg op. Rond de tempel werden schilderijen gemaakt. Deze schilderijen beelden de religie uit en hoe deze wordt beleefd, erg indrukwekkend.
De busreis naar Jiri, waar we beginnen met onze trek, duurt ongeveer tien uur en wanneer we ons daarna minder fit voelen, hebben we een dag uitgespaard om te rusten. Kathmandu zelf maakte echt indruk op ons. Het tegenovergestelde van het rijke Dubai, maar zoveel tevreden ogende mensen. Nadat we onze rugzakken goed hadden ingepakt en de de warme avondmaaltijd hadden genuttigd, zijn we gaan slapen want de bus naar Jiri gaat om 06.00 uur ...... Chase the rainbow