Afbeelding

Congresbureau Regio Zwolle en MarketingOost slaan handen inéén

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

ZWOLLE - Om de positie op de zakelijke congres- en vergadermarkt verder te versterken, hebben het bestuur van de Stichting Congresbureau Regio Zwolle en de directie van MarketingOost besloten de krachten te bundelen. Zij hebben de intentie uitgesproken om Congresbureau Regio Zwolle vanaf 1 mei 2014 onderdeel te laten uitmaken van MarketingOost en als merk verder te positioneren. Hiermee wordt volgens de partners het proces van professionalisering en profilering verder versterkt en wordt het zakelijk toerisme een integraal onderdeel van de vrijetijdseconomie. MarketingOost zegt met de toetreding van Congresbureau Regio Zwolle nog meer in staat te zijn om haar ambities op het gebied van de regionale economie waar te maken. “Deze ambities duiden we aan als de vier B’s: meer Bekendheid (en imago), meer Bezoekers, meer Bestedingen en meer Banen. Met de hoge dagbestedingen en de grote imagowaarde levert het zakelijk toerisme een belangrijke bijdrage aan stad en regio.” De intentie is dat het merk Congresbureau Regio Zwolle intensief gaat samenwerken met de andere toeristische A-merken van MarketingOost. Daarnaast levert het merk Congresbureau volgens MarketingOost een stevige bijdrage aan de economische doelstellingen van de Regio Zwolle, waarin achttien gemeenten, verspreid over vier provincies, samenwerken en waar ook MarketingOost nauw bij is betrokken.De regio Zwolle en de provincie Overijssel zetten fors in op toerisme. Binnen Overijssel wordt een aantal toeristische regio’s onderscheiden met hun eigen gebiedskenmerken, zoals Salland, Twente, Vechtdal, IJsseldelta, WaterReijk en Hanzesteden. Deze A-merken worden richting de consument krachtig op de kaart gezet door gerichte promotie en communicatie en innovatieve productontwikkeling. Daarnaast telt Overijssel ook nog een aantal ijzersterke ‘stadsmerken’, zoals Deventer, Zwolle en Kampen.