Actie dingt mee naar duurzaamheidsprijs

Partnerbijdrages

ZWOLLE - De Upgrade ‘Effe Lunche’ die vrijdag 24 augustus tijdens de Bruisweken voor veel hilariteit in de Zwolse binnenstad zorgde, dingt mee naar de prijs voor de meest duurzame introductiestunt.Aankomend studenten van ‘groepje 9’ van de Bruisweken verrasten mensen die rustig op een bankje zaten te eten. Gekleed als serveerders zorgden de studenten voor een mooi gedekte tafel vol Fairtrade lekkers en een gezellig wereldmuziekje. Met deze actie gaven zij een ‘Upgrade’, een kleine ludieke verbetering, aan de lunch. De mensen reageerden heel positief en lieten zich lekker verwennen met de Fairtrade hapjes en drankjes. Upgraders zijn jongeren die zichtbare, positieve acties uitvoeren voor een betere wereld. De acties leveren een bijdrage aan één van de Millenniumdoelen of aan mensenrechten. Op de portal www.upgraden.nu wordt met filmpjes en foto’s verslag gedaan van Upgrades in het hele land. Ook het filmpje van ‘Effe Lunche’ is hierop te vinden. De campagne Upgraden is onderdeel van het jongerenprogramma Consumptie Verplicht dat zich richt op jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 25 jaar die met positieve energie werken aan een betere toekomst. Jongeren die aan een van de acties willen deelnemen, of zelf een actie willen opzetten kunnen contact opnemen via de website.De prijs voor de meest duurzame introductiestunt wordt uitgeschreven door de EEN campagne. temmen kan via: www.een.nl/dis.