Campagne Take Ctrl gelanceerd op Vrijeschool Zutphen

· leestijd 1 minuut Algemeen

Leerlingen Vrijeschool Zutphen enthousiast over campagne Take Ctrl Positieve reacties op Facebook en Instagram stromen binnen

Afgelopen donderdag lanceerden studenten van Hogeschool Windesheim de voorlichtingscampagne Take Ctrl op de Vrijeschool Zutphen. De leerlingen van de school reageerden enthousiast op de campagne. Op onder andere het Instagram-account van Take Ctrl lieten de leerlingen later die dag weten dat ze de voorlichting erg interessant vonden. Take Ctrl is een voorlichtingscampagne over ‘’social media- en gameverslaving’’ die deze week is opgezet door acht tweedejaars communicatiestudenten uit Zwolle.

Tijdens het bezoek aan de middelbare school in Zutphen verzorgden de studenten vier presentaties voor verschillende klassen en organiseerden activiteiten in de pauze. In de presentaties legden de studenten onder andere uit hoe je een “social media- of gameverslaving” kunt herkennen en wat je hier aan kunt doen. Ook werden de positieve kanten van gamen en social media belicht. Tijdens de twee pauzes konden de leerlingen op de foto met de slogan van de campagne: ‘’Take Ctrl, volg het echte leven.’’. Na afloop van het bezoek plaatsten de studenten alle foto’s op de Facebook-pagina van de Take Ctrl. De reacties stroomden binnen. ‘’We zijn blij verrast door het enthousiasme van de leerlingen van de Vrijeschool’’, aldus Isabelle Spierings, projectlid van Take Ctrl. ‘’We zijn ons ervan bewust dat we met één campagne het online gedrag van de jongeren niet kunnen veranderen, maar hopelijk hebben we veel leerlingen wel aan het denken gezet.’’ Voegt de studente er aan toe.

Communicatiestudenten tegen online overload Afgelopen maandag begonnen alle tweedejaars communicatiestudenten van Hogeschool Windesheim aan dit project. Ze kregen tot donderdag om een campagne op te zetten. Het project is bedoeld om jongeren, ouders en leraren bewust te maken van de gevaren die social media- en game gebruik met zich mee kunnen brengen. Donderdag gingen alle leerlingen naar verschillende middelbare scholen om deze campagne te lanceren. Maandag 14 december zullen de studenten de campagnes presenteren aan leraren en geïnteresseerden.