Afbeelding
Elske

Koninklijk Swolle nieuws

· leestijd 2 minuten Algemeen

Idee Zwolse studente Maud ontwikkelt tot echte Koningsdagcampagne! Het begon allemaal als een creatieve opdracht voor de Hotelmanagement studenten van het Deltion College in Zwolle tijdens een excursie bij McDonald’s Zwolle. Inmiddels is het idee van Maud te Slaa, eerstejaars Hotel Management studente van het Deltion College Zwolle, ontwikkelt tot een ludieke Koningsdag co-creatie van verschillende lokale organisaties waaronder het Deltion College, McDonald’s Zwolle, High Energy Events (Pink Stereo), Communiq en Kostuumhuis Kalf.

In februari jongstleden kreeg het fastservice restaurant 150 eerstejaars Hotelmanagement studenten van het Deltion College in Zwolle over de vloer voor een letterlijk en figuurlijk kijkje in de keuken van het horecabedrijf. Een uitgelezen kans om een opdracht uit te zetten onder de studenten voor het bedenken van een ludieke Koningsdagactie. Tussen heel veel goede ideeën viel het idee van Maud direct op. Zij bedacht een actie waarbij je online kans kan maken om je een echte koning te voelen tijdens een vorstelijk diner in één van de Zwolse McDonald’s restaurants.

“Een ontzettend leuk idee. Want wie wil zich nou geen koning voelen in Zwolle in de aanloop naar Koningsdag. Vanuit dat uitganspunt zijn wij met de Zwolse partijen Kostuumhuis Kalf, reclamebureau Communiq, Deltion College en High Energy Events verder gaan denken,” aldus Melanie van Riel van McDonald’s Zwolle. Joris Halman van Kostuumhuis Kalf vult aan: “En zo is het idee ontstaan om het idee van Maud, om je koning te voelen, door te ontwikkelen voor iedereen. Het resultaat is een Zwolse photowall met koninklijke attributen inclusief een speciale koningsmantel zodat iedereen als echte koning of koningin op de foto kan in één van de restaurants of bij het Deltion College. “En als je dat dan doet en deze koninklijke foto instelt als profielfoto op Social Media maak je kans de hoofdprijs bedacht door Maud: een vorstelijk diner inclusief kaarten voor het Zwolse festival Pink Stereo voor zes personen. Maar dat is niet alles hoor, er zijn meer aanbiedingen voor iedereen die zijn of haar profielfoto instelt als koning of koningin. Zo krijg je bij ons een gratis McKroket bij een besteding vanaf €2,50,” aldus van Riel.

Sjoerd-Jan Feenstra, franchisenemer van McDonald’s Heerde, Kampen en Zwolle kijkt uit naar de komst van het Koningspaar naar Zwolle: “Deze speciale Zwolse Koningsdag nodigt ondernemers uit om lokaal aan te haken. Ik vind het geweldig om een merk als McDonald’s lokaal een gezicht te geven en nog leuker is het feit dat we in Zwolle zoiets met elkaar doen.”

Bert Bosman, leraar Hotelmanagement Deltion College; ‘’Samenwerking met het regionale werkveld is essentieel voor kwalitatief goed onderwijs, nu en in de toekomst. Het idee van Maud is naast een ludieke Koningsdagactie ook een mooi voorbeeld van co-creatie met onze partners, samen maken we de stad’’.

Ook Maud is ook dolenthousiast over het feit dat haar idee gewonnen heeft. Zij zal zich aanstaande vrijdag 1 april om 14.30 uur dan ook als eerste een echte koningin voelen en op de foto gaan om vervolgens een vorstelijke prijs in ontvangst te mogen nemen. Vanaf dat moment gaat ook de actie van start.