Een juichende Wahid van La Toscana; naast een nieuwe menukaart ook een ambiance die op essentiële details is veranderd.
Een juichende Wahid van La Toscana; naast een nieuwe menukaart ook een ambiance die op essentiële details is veranderd. Pedro Sluiter

‘ALL YOU CAN EATALY’; LEUKE WOORDSPELING VOOR NIEUWE EETFORMULE

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Trots en enthousiast; dat is restauranthouder Wahid van La Toscana. Het populaire restaurant aan de Oude Vismarkt in Zwolle heeft sinds afgelopen week een compleet nieuwe menukaart. Gedurende 2,5 uur genieten van maximaal drie gerechten per ronde tegen aantrekkelijke prijzen. Met deze nieuwe eetformule verwacht Wahid, naast de bestaande gastenkring, ook nieuwkomers te mogen begroeten. In 1995 was de start van het Italiaans georiënteerde restaurant. In een tijd dat het aantal Italiaanse restaurants in de stad nog op de vingers van een hand te tellen was. “Inmiddels is dat aantal tot ruim boven de tien gestegen. Wel hebben wij ons altijd weten te onderscheiden. Soms ging daar een verbouwing aan vooraf, dan weer konden wij onze gasten verrassen met iets nieuws op de menukaart. Bij de start heb ik eens gezegd dat wij de Italiaanse zon in Zwolle laten schijnen. Een beetje het vakantiegevoel bij de mensen terughalen. Dat is gelukt en het werkt.”

Facebook

Over de nieuwe menukaart, redelijk uniek in Nederland wat betreft Italiaanse restaurants, zegt Wahid: “de formule van ‘all you can eat’ is in ons land heel populair. Het bestaande idee heb ik vertaald naar ons restaurant. Niet alleen de menukaart is veranderd, ook het bestek en het servies is aangepast. Zelf krijg ik het gevoel dat dit een nieuw hoofdstuk toevoegt aan onze lange geschiedenis. Dit voelt goed. Daar ben ik best trots op. Aan het fenomeen ‘massa maakt kassa’ heb ik nooit mee willen doen. Onze gasten zijn tevreden omdat wij kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Met onze nieuwe eetformule hebben wij twee dagen proef gedraaid. De reacties waren unaniem positief. Op facebook is onze nieuwe menukaart een hit en meer dan 15.000 keer bekeken. Voor mij zijn dat positieve signalen. Net als de term ‘eataly’. Spelen met woorden terwijl een ieder begrijpt wat je bedoelt. Ga ik misschien vaker doen. Ik merk dat ik in een levensfase ben beland die vergelijkbaar is met de beginjaren van dit bedrijf. Ik heb er volop zin in. En, ook belangrijk, daarbij word ik omringd door de juiste mensen. Daar ben ik blij mee.”

www.la-toscana.nl