Afbeelding

Prik je korting bij 40-jarige Douma Mannenmode

· leestijd 2 minuten Partnerbijdrages

Douma Mannenmode aan de Thomas a Kempisstraat 41 bestaat 40 jaar. De missie van de mannenmodezaak is in al die jaren onveranderd gebleven. Mannen als de beste versie van henzelf de deur uit laten gaan. Of ze nu 40 zijn, jonger, of al wat ouder.

De klantenkring van Douma is even gevarieerd als trouw. Wat hen bindt, is de liefde voor modieuze kwaliteitskleding – die je elders in de stad niet snel aantreft – voor een goede prijs.

“Wij bewijzen dat onderscheidende mode van hoge kwaliteit niet perse duur hoeft te zijn”, zegt eigenaar Richard Kroes van Douma Mannenmode. “Helemaal nu niet. Vanaf 26 september tot en met 7 oktober maakt de klant kans op kortingen tot 40 procent, underwear van Schiesser uitgezonderd.De klant mag een ballon doorprikken en daarin staat hoe hoog de korting is.”


Van de 40 jaar maakte Kroes er zelf 35 mee. Hij heeft de mode zien veranderen maar zeker ook de mensen. Casual gekleed gaan was vier decennia geleden voor velen ondenkbaar. Je netjes kleden met kostuums en colberts werd, veel meer dan nu het geval is, gezien als een manier om respect te tonen voor anderen. De materialen waren veelal dik en gingen erg lang mee.
Kroes: “De winters waren kouder en we zaten meer op de fiets, vandaar de dikkere kleding.” De Zwolse ondernemer laat een foto zien van de winkel begin jaren ’80 die dat in een oogopslag duidelijk maakt.


Kleurrijker en spannender
Lang mijmeren over de goede, oude, tijd doet Kroes niet. Want het goede nieuws is: De mode is veel spannender geworden! “Het is, om een voorbeeld te noemen, allemaal een stuk kleurrijker geworden en wij houden van kleur. Een rode broek, zoals die daar, verkocht je vroeger niet. Nu wel. Eveneens aan mannen die al wat ouder zijn.” De onderscheidende, modieuze en kwalitatief hoogwaardige kleding maakt dat veel klanten van Douma complimentjes mogen ontvangen over hun kleding. En ook mannen vinden dat toch wel leuk. De klanttevredenheid is erg hoog en het feit dat Kroes zelf in de winkel staat en veel tijd aan je besteedt is daar debet aan.


Zelf inkopen en goed luisteren
Kroes gaat zelf op inkoop. Met de wens van de klant in het achterhoofd (goed luisteren is een kunst) koopt hij alleen die kleding waar hij voor honderd procent achterstaat. Kwaliteit en pasvorm gaan boven een merknaam. Anders gezegd mag elk merk zich blijven bewijzen en de laatste jaren heeft Kroes een klik met onder meer Club of Gents en Zilton.
Kroes: “Zilton is een Belgisch merk en levert het bewijs dat een casual broek net zo goed en zelfs beter kan zitten dan een casual jeans. Het oogt ook mooier. In Nederland zijn er niet veel winkels die Zilton verkopen en is het merk relatief onbekend. Dat zorgt er wel voor dat je je onderscheidt ten opzichte van anderen.
Mannen die het merk eenmaal hebben gedragen komen terug en vragen dan ‘om die Belg’”, besluit Kroes lachend. Hij hoopt weer veel van die terugkomende klanten te mogen begroeten en zeker ook nieuwe.
Met kans op kortingen tot veertig procent hebben ze in elk geval alle reden om te komen.


Douma Mannenmode
Thomas a Kempisstraat 41
T: (038) 453 37 58
www.doumamannenmode.nl

Afbeelding
Hedon Talent Support slaat handen ineen met Tricklebolt naar herontdekking van de band Algemeen 20 uur geleden
Afbeelding
Grootschalig Faunaonderzoek in Zwolle onthult kansen voor natuurbehoud en beheer Algemeen 21 uur geleden
Afbeelding
Foodtruckfestival HOPPAAA! met borrelplanken en kwaliteitswijnen in het Twistvlietpark Algemeen 22 uur geleden