Afbeelding

Marketingbureau uit Heino lanceert negen unieke gratis rekentools voor ondernemers en marketeers

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Online marketing bureau E-commercemanagers.com heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan negen gratis rekentools voor ondernemers en marketing managers. Deze zijn nu gereed en vrij toegankelijk.

De gratis rekentools staan op de website van E-commmercemanagers.com (https://e-commercemanagers.com/negen-gratis-rekentools-ondernemers-en-marketeers/) en zijn zonder registratie te gebruiken. Met de rekentools kunnen zij, ondernemers en marketing managers, de juiste beslissingen maken ten aanzien van marketingplannen, -budgetten en -investeringen. Ook kunnen ze snel zien wat de essentiële punten zijn om investeringen beter te laten renderen.

De negen rekentools:

  1. E-commerce funnel: hiermee kunnen ondernemers die een webshop hebben de gehele funnel berekenen en exact zien waar de grootste hefboom zit v.w.b. omzetverhoging en kostenverlaging;

  2. B2B marketing funnel: Voor bedrijven met een buitendienst die afspraken en leads nodig hebben is dit de juiste rekentool om inzicht te krijgen in de salesfunnel

  3. CPM, CPC en CPA vergelijken: dit is een makkelijke tool voor marketing managers die veel (of meer willen gaan) online adverteren en verschillende partijen en offertes met elkaar willen vergelijken;

  4. Mond-tot-mond-reclame effect: hiermee kan men het effect van een positieve klantervaring berekenen. Tevens kan men hiermee inschatten hoeveel investeirngen in het aanmoedigen van (positieve) reviews kan opleveren voor de organisatie.

  5. Retentie effect berekenen: voor organisaties die met abonnementen (uitgevers en SaaS bedrijven) of andere vormen van terugkerende inkomstenbronnen werken is dit een goede tool om te berekenen wat investeringen in behoud van klanten en voorkomen van opzeggen opleveren.

  6. Marketingbudget; op basis van een aantal gegevens kan berekend worden hoeveel marketingbudget er nodig is om de doelstellingen te bereiken;

  7. Waarde naamsbekendheid: veel organisaties willen inzicht hebben in wat langdurige investeringen in naamsbekendheid nou oplevert.

  8. ROI van social media: hiermee kan men exact berekenen wat de waarde van de tijd en het geld wat in social media is geïnvesteerd nou opleverd;

  9. Waarde van CRM advertenties: voor bedrijven die prospects of klanten uit hun CRM pakket (klantendatabase) willen bereiken zijn er mogelijkheden om dat middels digitaal adverteren te doen. Deze tool helpt om inzicht te krijgen in het verwachte rendement van deze uitgaven.

Ondernemer en directeur Joost Hoogstrate over de tools:”De afgelopen jaren hebben wij veel dezelfde vragen gekregen van klanten en van mensen die ons website bezoeken. Wij denken dat we veel ondernemers en marketing managers plezier en inzicht middels te rekentools kunnen bieden. En dat creëert waarde voor hen en op den lange duur ook voor ons.”

De meeste calculators zijn, zover bekend, uniek in Nederland.

E-commercemanagers.com is een online marketing bureau wat gespecialiseerd is in webshops, websites, content marketing en conversie-optimalisatie. Het bedrijf bestaat reeds 15 jaar en is sinds augustus 2017 gevestigd in Heino.

Afbeelding
Isala doet onderzoek naar Porfyrie: 'Soms lopen mensen jarenlang rond met ernstige klachten' Partnerbijdrages 13 uur geleden
Afbeelding
Zeeuwse rockband Racoon geeft extra optreden in Hedon Algemeen 16 uur geleden
Afbeelding
Meisje Djamila debuteert met kinderboek en zorgt voor lange rij bij Boekhandel Van der Velde Algemeen 17 uur geleden