Afbeelding
Pedro Sluiter

Miss Nederland opent CNCPT: beauty en horeca onder één dak

· leestijd 2 minuten Rondje Swolle

(door Peter de Jong) BINNENSTAD - Waanders In de Broeren krijgt nieuwe buren. Op zaterdag 23 juni wordt CNCPT – spreek uit Concept – aan de Klokkesteeg 2 door Miss Nederland officieel geopend. De komst van CNCPT zorgt voor meer reuring en ‘blurring’ op en rond het Eiland. Zwolle 2.0 zit duidelijk in de lift.

Een totaal concept voor lifestylers van nu en de toekomst. Zwolle gaat dat beleven met de komst van CNCPT; een dynamische werkomgeving waar de gast en het personeel centraal staan en waar meerdere ambachten onder een dak zijn vertegenwoordigd. Hier draait het om synergie in een industriële, open ruimte met een fijnzinnig gevoel voor detail. Angelique van Dijk (30) is verantwoordelijk voor de kapsalon, nagelstudio, retail en waxsalon. Rilana Damman(34) neemt het horecadeel voor haar rekening waar Kaldi koffie geserveerd wordt. Mooi voor Zwolle, CNCPT is de allereerste store in een keten die, mits de Zwolse pilot succesvol wordt, zowel in Nederland als daar buiten een vervolg krijgt. Naast store krijgt CNCPT vanaf september 2018 ook een rol als trainingscentrum; een ‘learning centre’ waar aankomende coiffeurs worden getraind op de laatste trends en technieken.

Bruiloft

Voor Angelique van Dijk wordt de juni maand een hele bijzondere. Uiteraard de opening van de zaak maar daarnaast gaat de store-manager eind van de maand ook nog eens trouwen. Van Dijk is inmiddels vijf jaar in dienst van Coty, het bedrijf dat CNCPT in de markt zet. Zowel backstage als op de werkvloer heeft Van Dijk veel ervaring opgedaan. Met haar werkverleden heeft Van Dijk veel vertrouwen in dit nieuwe concept van maatwerk in een wereld van glamour en beauty. Ook verheugt zij zich op haar rol in het trainingscentrum. “Dankzij internet zijn klanten steeds beter voorbereid. Weten ook heel goed wat ze willen. Bijvoorbeeld als het om een kleuradvies gaat of om zaken op het gebied van manicure en gel colour. Het gaat steeds meer om een totaal concept. Bij mooi haar horen ook mooie nagels. Mijn expertise zet ik daarbij graag in maar het blijft altijd heel persoonlijk. Elke klant heeft zijn of haar eigen identiteit. Zwolle, zelf woon ik in Vollenhove, is heel divers en van eenheidsworst is hier absoluut geen sprake. Dat maakt het ook boeiend.”

‘Bella’ Blauwvinger

Rilana Damman, een geboren en getogen Westenholter dus een Blauwvinger, is voor gasten uit de horeca geen onbekende. Vele jaren was zij een bekend gezicht bij Bella Napoli waar Rilana werkzaam was in de bediening. De laatste twee jaar was de horeca van Waanders in de Broeren haar werkterrein. Nu maakt zij de overstap naar CNCPT wat ruimtelijk gezien slechts een tiental meters bedraagt. In de rol van bedrijfsleider wacht haar nu een andere taak. “Horeca is mij bekend maar Kaldi is nieuw voor mij. Ik ben mij dus eerst maar eens gaan verdiepen in het product bonen. Zoals de Zwolsche blend; 90% Arabica en 10% robuuste koffiebonen. De combinatie van winkel en horeca is een echte uitdaging. Je merkt dat mensen thuis steeds vaker de betere koffie willen drinken. Die ervaring kunnen gasten bij ons opdoen. Mochten zij niet over een koffiemachine beschikken, bieden wij als extra om de bonen voor hen te malen. Kunnen ze thuis dat lekkere bakkie zelf zetten. Het is natuurlijk helemaal top als ze na een bezoek aan onze horeca overgaan tot de aanschaf van een Kaldi koffiemachine. Ik ga de Zwollenaren in ieder geval enthousiasmeren voor dit CNCPT.”