Thema Zorg en armoede centraal op ledenvergadering van de Woonkoepel

Algemeen

Op 22 november is Erik Dannenberg te gast bij de ledenvergadering van huurdersvereniging de Woonkoepel van SWZ.

Dannenberg spreekt over hoe de zorg beter georganiseerd kan worden met name voor de groep waarvoor weinig zekerheden zijn geregeld. Zij komen in zwaar weer vaak door een wisseling in inkomen en de ingewikkelde wereld van toeslagen en kwijtschelding waarin ze terecht komen. Gezinnen die te maken hebben met schulden raken hierdoor in de stress. De heer Dannenberg gaat daarbij in op de raakvlakken tussen Wonen en zorg/armoede. Hij zal tijdens zijn presentatie ook gedachten delen over hoe dit in Nederland beter georganiseerd kan worden, als dat gedaan wordt op het principe van inclusie d.w.z. een samenleving waarin iedereen kan meedoen.

De algemene ledenvergadering is voor leden van de Woonkoepel en vindt plaats op 22 november in het Zwols Kegelhuis. Aanvang 20.00 uur, zaal open 19.30 uur. Men kan zich van te voren nog aanmelden als nieuw lid. Zie voor meer informatie www.woonkoepel-zwolle.nl

Afbeelding
Feestelijke opening kleinschalige kledingwinkel als onderdeel van re-integratieproces Algemeen 17 apr, 17:50
Wethouder Dorrit de Jong probeert de 96-jarige Ger Bos te beschermen tegen de regen.
Ook Zwolle heeft nu eigen ANWB AutoMaatje Algemeen 17 apr, 17:37
Afbeelding
Genieten van slotpresentatie tijdens Klarinetweekend in Zwolle Algemeen 17 apr, 16:59