Help de overheid gaat digitaal

Algemeen

Het doorgeven van een verhuizing aan de gemeente, of het aanvragen van een toeslag gaat tegenwoordig via internet. Ook over je belasting, kinderbijslag en pensioen kun je vrijwel alleen nog maar digitaal berichten ontvangen en versturen. Dat hoeft geen probleem te zijn als je weet wat je moet doen. De cursus Digisterker helpt daarbij, in maart start een nieuwe cursus waar men zich nu voor op kan geven.

De cursus omvat 3 dagdelen en wordt gegeven op vrijdagochtenden 22 en 29 maart en 5 april van 10.00-12.00 uur bij Stadkamer Aalanden aan de Dobbe 23. De cursus is gratis, voor het werkboek en koffie/thee wordt 7,50 Euro gevraagd. Iedereen die kan omgaan met de computer of laptop én een e-mailadres heeft, kan zich voor de cursus telefonisch opgeven bij Stadkamer. Ook kan men mailen naar medialab@stadkamer.nl. Je hoeft geen lid van Stadkamer te zijn.

De gemeente Zwolle organiseert in samenwerking met Stadkamer de cursus Digisterker om deelnemers te leren hoe ze veilig overheidsdiensten via internet moeten gebruiken. Daarnaast wordt er geholpen met het aanvragen van een DigiD: de digitale handtekening.