Team Frion houdt winkelcentrum Stadshagen schoon.
Team Frion houdt winkelcentrum Stadshagen schoon. Eigen foto

Team Frion houdt winkelcentrum Stadshagen schoon

Ingezonden Ingezonden

“Dit is het mooiste werk wat ik ooit heb gedaan!” Dat zeggen Jeroen, Pascal, Martin, Rick en Sjoerd. Gekleed in stoere donkerblauwe jassen en uitgerust met goed materiaal is Team Frion elke woensdag in Stadshagen te vinden om het winkelcentrum schoon te houden. Vandaag was de officiële aftrap van hun werkzaamheden in het winkelcentrum. ‘Symbolisch’ werd het eerste afval in een speciale container gestopt onder toeziend oog van Frion bestuurder Hugo Broekman en kwartiermaker van de Stadsmakers Christineke de With.   

Het team is al een paar weken aan de slag, maar 16 februari maakten ze hun aanwezigheid officieel bekend met een speciaal moment. Dit initiatief is een samenwerking tussen winkelcentrum Stadshagen, de Stadsmakers en Frion, de organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. Zij trekken samen op voor een schoon winkelcentrum.

Mensen bij elkaar brengen

Jeroen Nagelmaker (Jumbo) is de initiatiefnemer hiervan. Hij vindt het belangrijk dat íedereen meedoet in de samenleving en dit is een mooie kans. “Als winkelcentrum zijn we blij dat we vandaag de eerste stap zetten in onze samenwerking met Frion. We zien veel mogelijkheden om gezamenlijk vorm te geven aan meer inclusiviteit. We hebben ons als doel gesteld om met de uitbreiding echt een grotere maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Zo’n eerste stap is voor ons dan ook van grote waarde.”

Frion is blij dat cliënten op deze manier een plek hebben. Ook fysiek, want ze hebben de mini-Stadsfoyer als standplaats. Chantal Zuidberg (persoonlijk ondersteuner werk bij Frion): “Het is zo mooi om te zien hoe enthousiast iedereen elke woensdag aan de slag gaat. De deelnemers hebben mooie jassen en werkmateriaal gekregen en voelen zich echt verantwoordelijk voor hun werk. Het is fijn dat onze cliënten een rol van betekentis hebben en dat het winkelend publiek in Stadshagen laagdrempelig kennis kan maken. De complimenten die de cliënten krijgen van het winkelend publiek worden zeer gewaardeerd.”