2 Zwolse bedrijven genomineerd voor klantvriendelijkste retailer van Nederland 2022

Ingezonden Ingezonden

UTRECHT, 11 april 2022 – Kaartje2go en Wehkamp zijn twee van de vijf retailbedrijven die in de race zijn voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. Op 20 mei aanstaande wordt bekendgemaakt wie de winnaar is van het grootste onafhankelijke, doorlopende onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland. 

De vijf koplopers per branche zijn nu bekendgemaakt. Bij de retailers zijn dat, behalve Kaartje2go en Wehkamp, ook bol.com, Rituals en Zooplus. Kaartje2go en Wehkamp maken kans op de titel branchewinnaar bij de retailers en overall winnaar van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022. 

Onafhankelijke prijs op basis van continu onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten, dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Organisaties kunnen zich niet zelf aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld. Er zijn dit jaar 10 afzonderlijke branches, met ‘Goede doelen’ als buitencategorie. 

Op 20 mei maakt MarketResponse de branchewinnaars bekend tijdens het programma The Friday Move van BNR Nieuwsradio met Wilfred Genee. Aansluitend volgt de bekendmaking van de overall winnaar. Dan is duidelijk of Kaartje2go of Wehkamp zich de klantvriendelijkste retailer en ook het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2022 mag noemen.