Moeder & dochter
Moeder & dochter Jeroen Keep

Startup Fentalks richt zich op ongesteldheid.

Ingezonden Ingezonden

Zwolle, 17 maart 2021 - Fentalks staat voor open, kwetsbaar en zonder schaamte praten over ongesteldheid. Waar, wanneer en met wie dan ook. De Zwolse startup is een samenwerking tussen Ferna Jalink en Crowdmedia. Om straks écht impact te kunnen maken, is een bedrag van veertigduizend euro nodig. Daarom ging op maandag 15 maart de crowdfundingscampagne live.

De opbrengst van de crowdfunding wordt gebruikt voor de ontwikkeling van een groot, overkoepelend online kennisplatform en een ongesteldheidspakketje voor jonge meiden en hun moeders. Dit pakketje heet ‘Period Talk’, is gericht op het bespreken van (de eerste) menstruatie en is zo duurzaam mogelijk samengesteld. Het bestaat onder andere uit een informatieboekje, ongesteldheidsproducten, een zakje om menstruatieproducten in mee te nemen en tip- en stellingkaartjes.

Initiatiefneemster Ferna Jalink: “Supertof én spannend om aan iedereen te laten zien waar ik zeven jaar mee bezig ben geweest. Vanaf het idee dat ontstond in Schotland, via enorm veel hulp en bevestiging van allerlei mensen, nu samen met fijne partners eindelijk die impact gaan maken!” Yasser Dehnavi (mede-eigenaar Crowdmedia) voegt daaraan toe: “De plannen aan de keukentafel zijn omgezet in twee concrete eindproducten. De eerste reacties zijn heel positief! Mensen steunen de boodschap en zijn blij met de voorlichtingsmaterialen.” De ontwikkelingen rondom Fentalks zijn te volgen via Instagram, Facebook en de website.