Algemeen directeur Jeroen Zuidberg heet de bezoekers van de Banenmarkt welkom.
Algemeen directeur Jeroen Zuidberg heet de bezoekers van de Banenmarkt welkom. Eigen foto

“Onderschat niet de kracht van adverteren in de kranten en online kanalen van BrugMedia”

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Adverteren in de combinatie van print, online en sociale media van BrugMedia werkt écht. Dat ondervond Zuidberg Techniek in Ens tijdens de banenmarkt van het bedrijf in september. Er kwamen bijna 300 bezoekers, vijftien van hen werden aangenomen en er zijn nog gesprekken gaande. Voor de banenmarkt werd geadverteerd in kranten van BrugMedia, bijbehorende nieuwswebsites en sociale media. “Dat heeft echt effect gehad”, zegt Gert Leusink, controller van Zuidberg. 

Zuidberg bestaat sinds 1982 en is uitgegroeid tot een gespecialiseerd en innovatief productiebedrijf in de agrarische sector. Het familiebedrijf is marktleider van fronthefsystemen op tractoren, tandwielkasten en rupsbandsystemen. In vier moderne hightech productiebedrijven in Ens werken ruim 350 medewerkers.

“Maar het is lastig om nieuw personeel te vinden, vooral technisch personeel”, legt Leusink uit. “Daar komt bij dat we juist ook mensen willen bereiken die latent werkzoekend zijn. Dat zijn mensen die al wel een baan hebben maar toch eens ergens anders willen kijken.”

Daarom organiseerde Zuidberg verschillende banenmarkten, de laatste eind september. Op een vrijdagmiddag en -avond zodat mensen die al een baan hebben na hun werk kunnen komen.

“We laten bij Zuidberg dan een bedrijf in bedrijf laten zien”, legt Leusink uit. “Alle afdelingen gaan open en we laten zien dat we met de nieuwste machines en methodieken werken. Alle machines draaien tijdens de Banenmarkt. Bezoekers beleven hoe een werkdag er op een bepaalde afdeling uitziet. Ze worden in kleine groepjes meegenomen op rondleidingen, krijgen uitleg en kunnen in een ongedwongen sfeer vragen stellen aan bijvoorbeeld lassers, spuiters of frezers.”

Maar hoe vind je dat personeel, vooral die latente werkzoekenden?

BrugMedia, het bedrijf met alle expertises onder één dak: marketing- en communicatiebureau, ontwerpstudio en uitgeverij. BrugMedia ontwikkelde een advertentiecampagne voor Zuidberg.

“En dat is effectief”, zegt Johan van der Kolk, commercieel directeur van BrugMedia. “We hebben met onze titels een oplage van 140.000. Met andere uitgevers werken we samen in de IJsseldelta-combinatie, en dan hebben we een nog groter bereik. We kunnen dat nog cumuleren door de boodschap een paar keer te vertellen. Wij hebben als BrugMedia niet de Banenmarkt georganiseerd maar wel de boodschap opgeschreven en uitgedragen.”

Voor Zuidberg werd een campagne gevoerd in alle kranten die in een straal van dertig kilometer rond Ens worden uitgegeven, ook werd er doorgeplaatst naar collega kranten, waar BrugMedia mee samenwerkt. Van der Kolk: “Onze communicatieafdeling schreef een advertorial die werd geplaatst in de kranten en op de websites van de kranten.”

De communicatieafdeling haakte social media aan, Facebook, LinkedIn en Instagram, van Zuidberg, maar ook die van BrugMedia en de afzonderrijke krantentitels, inclusief pushberichten.

Het effect ervoer Gert Leusink op de Banenmarkt van Zuidberg. “We hebben ruim 350 bezoekers gehad, veel meer dan we dachten. Op de dag zelf hebben meer dan zeventig mensen hebben hun CV achtergelaten. Al onze vacatures zijn opgevuld. Er zijn vijftien nieuwe medewerkers aangenomen, zowel in de fabriek als op kantoor. En er zijn nog gesprekken gaande. Als ik de werving- en selectiekosten afzet tegen alle kosten van de banenmarkt kan ik niet anders dan super tevreden zijn.”

Johan van der Kolk is daar niet verbaasd over. “Onderschat niet de kracht van adverteren in de krantentitels van BrugMedia en de bijbehorende online en social mediakanalen.”

Meer weten? www.brugmedia.nl

Afbeelding
Kledingmarkt Basisschool het Stroomdal, opbrengst Red een KIND, 3 en 4 april Nieuws Ingezonden 16 uur geleden
Echtpaar Vegter-Albers 65 jaar getrouwd
Echtpaar Vegter-Albers 65 jaar getrouwd Algemeen 17 uur geleden
Harold van Vilsteren bij de koeien in de stad. Binnenkort maken de dieren dansend de sprong naar de buitenlucht.
Traditionele koeiendans bij biologische melkveehouder Harold van Vilsteren dit keer op tweede paasdag Algemeen 18 uur geleden