Help de overheid gaat digitaal

Ingezonden Ingezonden

Het doorgeven van een verhuizing aan de gemeente, of het aanvragen van een toeslag gaat tegenwoordig via internet. Ook over je belasting, kinderbijslag en pensioen kun je vrijwel alleen nog maar digitaal berichten ontvangen en versturen. Dat hoeft geen probleem te zijn als je weet wat je moet doen. De cursus Digisterker helpt daarbij, in februari start een nieuwe cursus. Opgeven kan vanaf vandaag.

Kosten en aanmelden cursus Digisterker
De cursus bestaat uit 3 dagdelen en wordt gegeven op de woensdagochtenden 10 en 17 februari en 3 maart van 10.00-12.00 uur bij Stadkamer Centrum, 7 Alleetjes 1A. De cursus is gratis, voor het werkboek wordt €7,50 gevraagd. Iedereen die kan omgaan met de computer of laptop én een e-mailadres heeft, kan zich aanmelden. Dit kan door te bellen naar Stadkamer 038 4257284 of te mailen naar  medialab@stadkamer.nl. Je hoeft geen lid van Stadkamer te zijn om mee te mogen doen aan de cursus. De cursus wordt gegeven in een corona-veilige omgeving; er wordt gebruik gemaakt van “meekijk”-schermen en er wordt gewerkt met kleine groepen.

Veilig internetten
De gemeente Zwolle organiseert in samenwerking met Stadkamer de cursus Digisterker om  deelnemers te leren hoe ze veilig overheidsdiensten via internet moeten gebruiken. Daarnaast wordt er geholpen met het aanvragen van een DigiD: de digitale handtekening.