Autosticker moet bezoekers naar Hanzesteden lokken

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

ZUTPHEN/ZWOLLE - Het samenwerkingsverband tussen de zeven Hanzesteden aan de IJssel hebben maandag het startschot gegeven voor hun nieuwe promotiemiddelen. Bestuurders van de zeven gemeenten gaven zelf het goede voorbeeld door een Hanzestadsticker op hun auto te plakken. Met een nieuwe website, een Hanzesteden-app en promotie van de steden op beurzen, internet en in landelijke media willen de steden meer bezoekers naar hun Hanzestad trekken. Met de ?autosticker actie' worden bewoners en bezoekers van de Hanzesteden opgeroepen een sticker op hun auto te plakken en daarmee als ambassadeur hun stad te promoten. Er is ook nog een prijs te winnen wanneer eigenaar zijn auto met sticker op een bijzondere locatie in binnen- of buitenland fotografeert. De stickers zijn gratis af te halen op diverse punten in de steden bij de toeristische informatiepunten/VVV's.De Hanzepromotietour is het begin van een frisse, nieuwe campagne om meer bezoekers naar de Hanzesteden aan de IJssel te trekken. In de campagne wordt benadrukt dat de Hanzesteden een prachtige bestemming zijn voor een weekend weg. De nieuwe website, beursbezoek, internetmarketing en promotie in landelijke media moeten mensen enthousiast maken voor een bezoek. Al meer dan 15 jaar werken de Hanzesteden aan de IJssel; Zutphen, Doesburg, Deventer, Kampen, Hasselt, Hattem en Zwolle, samen aan de promotie van hun stad als Hanzestad. Hanzesteden Marketing is door de gemeenten aangesteld als trekker van de campagne, waarbij zij zoveel mogelijk samenwerken met de plaatselijke toeristische marketingorganisaties. Zij wil graag nog meer gaan samenwerken met ondernemers in de steden. Ook de provincies Gelderland en Overijssel leveren hun bijdrage.

Afbeelding
Schilderkwast brengt jonge mantelzorgers aan de praat Algemeen 19 uur geleden
Frame uit de film met Ilse Lenstra en Sijmen de Jong (r).
Korte film 'Niemand Weet' door Zwolse filmmakers wint groots bij 48 Hour Filmproject en gaat naar wereldfinale in Seattle Algemeen 22 uur geleden
Afbeelding
Broodje in de oven leidt tot rookontwikkeling in de Vechtstraat Algemeen gisteren
Zone.college organiseert ‘Het Voorlichtingsgesprek’ voor onder meer brancheopleidingen en deeltijdopleidingen.
'Het Voorlichtingsgesprek' op dinsdag 11 juni bij Zone.college Algemeen 17 mei, 13:13
Huidige podcast host Annelynn en voormalig podcast host Sjoerd samen op de foto.
De podcast Gedachtebaas is genomineerd voor de landelijke 'Helemaal Humanitas Prijs'! Jij kan stemmen! Nieuws Ingezonden 17 mei, 12:20
De Mannenschuur maakte gebruik van het VSBfonds.
Speeddaten met VSBfonds voor financiering sociale projecten in Overijssel Algemeen 17 mei, 09:30