Autosticker moet bezoekers naar Hanzesteden lokken
· leestijd 1 minuut PartnerbijdragesZUTPHEN/ZWOLLE - Het samenwerkingsverband tussen de zeven Hanzesteden aan de IJssel hebben maandag het startschot gegeven voor hun nieuwe promotiemiddelen. Bestuurders van de zeven gemeenten gaven zelf het goede voorbeeld door een Hanzestadsticker op hun auto te plakken. Met een nieuwe website, een Hanzesteden-app en promotie van de steden op beurzen, internet en in landelijke media willen de steden meer bezoekers naar hun Hanzestad trekken. Met de ?autosticker actie' worden bewoners en bezoekers van de Hanzesteden opgeroepen een sticker op hun auto te plakken en daarmee als ambassadeur hun stad te promoten. Er is ook nog een prijs te winnen wanneer eigenaar zijn auto met sticker op een bijzondere locatie in binnen- of buitenland fotografeert. De stickers zijn gratis af te halen op diverse punten in de steden bij de toeristische informatiepunten/VVV's.De Hanzepromotietour is het begin van een frisse, nieuwe campagne om meer bezoekers naar de Hanzesteden aan de IJssel te trekken. In de campagne wordt benadrukt dat de Hanzesteden een prachtige bestemming zijn voor een weekend weg. De nieuwe website, beursbezoek, internetmarketing en promotie in landelijke media moeten mensen enthousiast maken voor een bezoek. Al meer dan 15 jaar werken de Hanzesteden aan de IJssel; Zutphen, Doesburg, Deventer, Kampen, Hasselt, Hattem en Zwolle, samen aan de promotie van hun stad als Hanzestad. Hanzesteden Marketing is door de gemeenten aangesteld als trekker van de campagne, waarbij zij zoveel mogelijk samenwerken met de plaatselijke toeristische marketingorganisaties. Zij wil graag nog meer gaan samenwerken met ondernemers in de steden. Ook de provincies Gelderland en Overijssel leveren hun bijdrage.