Afbeelding

Gemeente Zwolle lanceert app ?Visie op dienstverlening'

· leestijd 1 minuut Algemeen

ZWOLLE ? De gemeente Zwolle heeft de gratis app ?Visie op dienstverlening' gelanceerd. Via deze app is snel en eenvoudig informatie beschikbaar over de visie op haar dienstverlening.

Zwolle is één van de eerste gemeenten die een app met informatie over de visie op dienstverlening aanbiedt aan haar inwoners. Ze wil hiermee haar inwoners een moderne communicatiemogelijkheid geven. Steeds meer diensten lopen al via de gemeentelijk website.

De gemeente meldt een goede digitale dienstverlening te willen combineren ?met een warme, betrokken klantrelatie'. ?Digitaal waar het kan, persoonlijk en betrokken waar het moet. Met zorg voor hen die zich (tijdelijk) in een kwetsbare positie bevinden. Maatwerk is daarbij ons uitgangspunt.? In de Visie op dienstverlening staat beschreven hoe de gemeente Zwolle dit gaat vormgeven.

De gemeente Zwolle ziet al enige jaren de digitale dienstverlening als één van de belangrijkste middelen om haar inwoners en ondernemers op een makkelijke en snelle manier te kunnen helpen. De afgelopen jaren zijn de  meest gevraagde diensten digitaal beschikbaar gemaakt, denk aan aanvragen van een uittreksel of vergunning. De komende jaren worden hier meer producten aan toegevoegd. Daarnaast blijft het gemeentebestuur regelgeving tegen het licht houden, overbodige regels worden afgeschaft, andere regels versoepeld. Ook komt de gemeente met een open data-portaal waar gegevens, informatie en besluiten van de gemeente makkelijk en op een transparante wijze zijn te vinden. In alle dienstverlening geldt dat er aandacht is voor de persoonlijke omstandigheden van ondernemers en inwoners en dat er maatwerk wordt geboden.

 

Verwachtingen

?De visie op dienstverlening is tot stand gekomen na gesprekken met inwoners, ondernemers en partners. Daaruit kwam duidelijk naar voren dat de ervaringen die zij opdoen bij bijvoorbeeld wehkamp.nl doorspelen in de verwachtingen voor de dienstverlening van de gemeente Zwolle. Ondernemers en inwoners verwachten dat de gemeentelijke medewerkers met ze meedenken en dat de regels niet leidend zijn in het vinden van de oplossing. Inwoners en bedrijven willen dat de medewerkers op de hoogte zijn zodat ze niet steeds opnieuw hun verhaal hoeven te doen?, realiseert de gemeente zich.

 

De visie op dienstverlening is te downloaden in de Zwolle Kiosk. Kijk voor de instructie en de links naar de stores op www.zwolle.nl/app.