Afbeelding
Foto: Zwolle Marketing

Vier stadswandelingen leiden langs kunst, duurzame initiatieven, historische gebouwen en bijzondere architectuur

Algemeen

ZWOLLE - Zwolle Marketing lanceert vier digitale stadswandelingen. De routes wijzen bezoekers de weg langs de mooiste plekken van Zwolle. Onderweg horen ze de beste verhalen uit de roerige geschiedenis van de stad en kijken ze binnen bij historische of bijzondere gebouwen. 

Met de digitale stadswandelingen kunnen de bezoekers nu zelf op pad op het moment dat ze zelf uitkiezen. De smartphone fungeert dan als gids. Voor de wandelingen is geen topconditie nodig, alle routes zijn ongeveer drie kilometer lang.

De vier themaroutes routes zijn bedacht door Stadsrondleidingen Zwolle en Zwolle Marketing. Wandelaars kiezen voordat ze vertrekken een onderwerp waarover ze meer willen weten. Onderweg ontdekken ze alles over een van de thema’s ‘Kunst & Creativiteit’, ‘Duurzaamheid’, ‘Historische Gebouwen’ of ‘Naoorlogse architectuur’. De routes zijn niet alleen voor toeristen, Zwollenaren die de routes lopen, kijken daarna vermoedelijk ook met andere ogen naar hun stad.

Na de keuze voor een route krijgen wandelaars onderweg veel informatie over wat ze zien of tegenkomen. Op hun eigen smartphone zien of horen ze in tekst, beeld of geluid de verhalen achter bijzondere gebouwen of objecten in de stad.

Zwolle Marketing heeft op twintig plekken in het centrum Green Graffiti geplaatst. Stadswandelaars kunnen daar een QR-code scannen, waarna ze hun favoriete digitale wandelroute kiezen. 

De routes zijn hier te vinden: https://www.visitzwolle.com/alle-routes/digitale-wandelroutes/