Een regenboogspandoek tijdens de Pride Walk Zwolle.
Een regenboogspandoek tijdens de Pride Walk Zwolle. Foto: Pedro Sluiter

Motie aangenomen: Zwolle hijst 365 dagen per jaar de regenboogvlag

Algemeen

ZWOLLE - Zwolle hijst voortaan iedere dag van het jaar de regenboogvlag. Daartoe besloot de Zwolse raad afgelopen maandag. De fracties van de PvdA, D66, Partij voor de Dieren, VVD, SP en Volt wisten door middel van een motie te regelen dat de gemeente voortaan iedere dag de progress pride vlag hijst.

Initiatiefnemer van de motie is Luna Koops (PvdA), die de motie opstelde vanuit de gedachte dat de vlag zorgt voor zichtbaarheid van de LHBTI+-gemeenschap. Volgens Koops is dit belangrijk, omdat ‘zichtbaarheid’ van de queergemeenschap zorgt voor een veiligere leefomgeving voor queerpersonen”.

Tijdens de raadsvergadering maakte mede-indiener van de motie Lizet Klein Nagelvoort (D66) van de gelegenheid gebruik om het belang van het hijsen van de vlag nogmaals te benadrukken. Volgens haar kan de vlag niet vaak genoeg gehesen worden. “Het hijsen van de vlag is voor de wethouder ogenschijnlijk een kleine moeite, maar het is een gebaar van grote betekenis voor de Zwolse LHBTI+-gemeenschap” aldus Klein Nagelvoort.

Gerard Meijeringh

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Waarom Kampen? Floor Wessels verhuisde van Emmeloord naar Kampen Zakelijk nieuws lokaal 22 jun, 16:25
Afbeelding
Waarom Kampen? Jantine Jimmink verhuisde van Amsterdam naar Kampen voor een betaalbaar thuis in de historische binnenstad. Algemeen 22 jun, 16:15
Afbeelding
BuitenZinnig brengt nieuw healthfestival naar Agnietenplas Algemeen 22 jun, 15:35

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.