
Wens gaat in vervulling voor kinderen uit Windesheim met eigen kabelbaan
AlgemeenWINDESHEIM - Het dorp Windesheim heeft er een attractie voor de jeugd bij. Wethouder Arjan Spaans opende vrijdag de nieuwe kabelbaan in de speeltuin. Hiermee ging voor de kinderen in Windesheim een langgekoesterde wens in vervulling.
De kinderen in Windesheim mochten eerder nadenken over een toevoeging in de speeltuin in Windesheim. Daar gingen ze eens goed over nadenken. Uiteindelijk bleek veel kinderen een nieuwe kabelbaan als wens te hebben.
Vervolgens gingen de verschillende partijen aan de slag. De gemeente, De Florens Radewijnsschool, Plaatselijk Belang Windesheim en Omstreken en de bewoners gingen met elkaar in overleg. Uiteindelijk werd het oorspronkelijke idee iets aangepast. De plek werd verplaatst om ruimte te kunnen blijven houden voor evenementen en de kabelbaan werd iets kleiner.
Vrijdag werd de kabelbaan geopend. De kinderen namen gelijk de proef op de som. Wethouder Spaans hielp de kinderen een handje. De komst van de nieuwe attractie zorgde voor blije gezichten in Windesheim. “Dit is een mooie aanwinst voor Windesheim. Je ziet dat de kinderen, ondanks het slechte weer, in de rij staan”, aldus Wijkregisseur John van de Vries van Zwolle-Zuid.
























