
D66 Zwolle draagt Zwollenaar Paul Guldemond voor als wethouder
AlgemeenZWOLLE - D66 Zwolle draagt Paul Guldemond voor als kandidaat-wethouder voor de komende bestuursperiode. De geboren Zwollenaar wil als wethouder doorwerken aan een sociaal, duurzaam en innoverend Zwolle.
Guldemond groeide op in Zwolle, vertrok enige tijd uit de stad en keerde later terug naar zijn geboortestad. Hij woont met zijn vrouw en twee kinderen in Zwolle-Zuid.
Innovatie en circulaire economie
De afgelopen jaren legde Guldemond de basis voor innovatie-ecosystemen in de Spoorzone en de Makersfabriek. Ook zette hij stappen richting een circulaire economie door minder afval en meer hergebruik te stimuleren. Daarnaast werkte hij aan gezonde gemeentelijke financiën en plaatste hij de mens centraal bij ondersteuning naar werk, in plaats van het systeem.
Als wethouder wil Guldemond die lijn doortrekken. Zijn focus ligt op innovatie, vakmanschap en een duurzame economie. Daarnaast maakt hij zich sterk voor een inclusieve arbeidsmarkt. “Ontzettend eervol om te mogen bijdragen aan een toekomstbestendig Zwolle. De komende jaren pak ik graag door op circulaire economie, innovatiebeleid en meer mensen laten meedoen”, aldus Guldemond.
’Elk talent telt’
Guldemond stelt dat elk talent telt en wil een economie opbouwen die voor iedereen werkt. Als fundament daarvoor zet hij in op solide gemeentelijke financiën.
Fractievoorzitter Van Driel is tevreden met de keuze. “We zijn blij dat we met Paul een ervaren bestuurder kunnen leveren, en dat we met zijn kennis over financiën, de arbeidsmarkt en innovatie een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan een toekomstbestendig Zwolle.”
John van Weeghel































