Afbeelding

Column Papje

Rondje Swolle

Ook gezien op TV? Het spotje ā€˜Kom naar Zwolle en ontdek!ā€™ Oude stad, met nieuwe belevenissen. Zoals het IJsbeeldenfestival. Een prima reclamespot waarin de parels van de stad worden belicht. De timing van de STER spotjes was ook perfect: voor de herfstvakantie. Laten we hopen dat het oplevert wat er van gehoopt wordt. Een extra impuls voor de vrijetijdsindustrie. De horecasector is de laatste tijd fors gegroeid, goed voor de werkgelegenheid. Maar die terrassen, hotelbedden en restaurants moeten wel bezet worden om de groei erin te houden. Zwolle telt ruim 90.000 arbeidsplaatsen en dat is niet slecht voor een stad van bijna 130.000 inwoners. Die leveren banen welvaart. Maar: ā€˜als je sommige politici in de Tweede kamer of in talkshows hoort en ze praten over het bedrijfsleven, dan lijkt het alsof ze over een criminele organisatie sprekenā€™ schreef de hoofdredacteur van Elsevier. Mooi voorbeeld is Amsterdam. Daar wil het college van D66, PvdA en SP onder aanvoering van GroenLinks de bekende letters ā€˜I Amsterdamā€™ weghalen. Toeristen uit de hele wereld laten zich graag op het Museumplein fotograferen op of voor die letters. ā€˜Die letters staan echter voor het individualisme, terwijl de stad solidair en divers wil zijn. Bovendien reduceert de slogan de stad tot een ā€˜achtergrondje bij een marketingverhaalā€™ riep een GroenLinks juffrouw. Nogmaals: prima die marketingactie van Zwolle!