Afbeelding
Foto: Eigen foto

Gehoord onder de Sassenpoort: Zwolle-eet.nl, stand van zaken

· leestijd 1 minuut Rondje Swolle

(door Peter de Jong) ZWOLLE - Twee en een half jaar na lancering gaat het voorspoedig met Zwolle-eet.nl. De lokale eten bestelsite is flink gegroeid. De Covid-19 lock down heeft hier zeker aan bijgedragen.

Tijdens de lock-down heeft Zwolle-eet.nl veel restaurants kunnen helpen met een gratis plekje op het platform en met exposure aan tienduizenden klanten. De vaste lage kosten blijven van toepassing. De eerlijke en bewuste kernwaarden ook. Na aanvraag van restauranthouders uit verschillende omringende steden is het platform uitgerold in onder andere Leeuwarden, Lelystad, Deventer, Kampen en nog vier steden. Elke stad zijn eigen platform: Lelystad-eet.nl, Kampen-eet.nl, enzovoort. De Zwolse startup groeit uit tot een serieuze concurrent voor de gevestigde orde.

Marketing

Er wordt veel geïnvesteerd in een betere techniek en in marketing. Op het hoofdkantoor werkt inmiddels twaalf man dag en nacht om de drukte het hoofd te bieden. Er is investering aangetrokken waardoor het platform sneller kan groeien. “De investeerders zijn zorgvuldig uitgekozen. We waren opzoek naar investeerders die onze kernwaarden respecteren en samen met ons de sector weer gezond willen maken”, aldus mede oprichter Narayan de With.

Advies

“Tijdens de eerste lock down kwamen veel Zwolse restaurants direct bij ons aankloppen. We moesten wekelijks tientallen restaurants inbouwen. Inmiddels staat de teller op meer dan 350 restaurants. We hebben restaurants die nog niet aan bezorging deden zo goed mogelijk begeleid, advies gegeven en geholpen aan materialen. Tijdens de lockdown zien we een veel hogere gemiddelde besteding per bestelling. Normaal is de gemiddelde besteding zo’n 21 euro, nu is die 34 euro. Ook zien we meer gerechten per bestelling, wat betekent dat meer families eten bestellen.”

Bestellen

Leuke restaurants waaronder Las Rosas, Humpreys, Wanna Waffle, Anne & Max en het Weeshuys bieden hun gerechten aan op Zwolle-eet.nl. “Dankzij de lage commissie, het lokale karakter en de sterke marketing kunnen we een mooi extraatje verdienen tijdens deze zware tijden.”, aldus een restauranteigenaar die op de website staat. Het platform roept mensen op om te blijven bestellen. Want meer dan ooit heeft de horeca ons nodig. Via de social media en de nieuwsbrief van Zwolle-eet.nl word je wekelijk op de hoogte gehouden van flinke kortingen, leuke acties en speciale aanbiedingen.

Afbeelding
Kledingmarkt Basisschool het Stroomdal, opbrengst Red een KIND, 3 en 4 april Nieuws Ingezonden 21 uur geleden
Echtpaar Vegter-Albers 65 jaar getrouwd
Echtpaar Vegter-Albers 65 jaar getrouwd Algemeen 22 uur geleden
Harold van Vilsteren bij de koeien in de stad. Binnenkort maken de dieren dansend de sprong naar de buitenlucht.
Traditionele koeiendans bij biologische melkveehouder Harold van Vilsteren dit keer op tweede paasdag Algemeen 22 uur geleden