Afbeelding
Foto: Eigen foto

Bedrijventerrein Hessenpoort Zwolle krijgt nieuwe borden

· leestijd 1 minuut Algemeen

ZWOLLE - Arap-John Tigchelaar, directeur van Transferro en voorzitter van de Ondernemersvereniging op bedrijventerrein Hessenpoort, en voorzitter MKB Nederland Jacco Vonhof hebben vrijdag een eerste bewegwijzeringsbord officieel onthuld.

Vonhof: “Ik blijf het mooi vinden om te zien hoe in deze regio wordt samengewerkt. Ook dit is daarvan weer een mooi voorbeeld: ondernemers die zelf hun bedrijventerrein promoten op ludieke wijze. Daaraan kan ieder bedrijventerrein een voorbeeld nemen.” Niet veel mensen vinden de weg tegenwoordig nog door de borden te lezen die langs de weg staan. Een navigatiesysteem in de auto of op de mobiele telefoon is voldoende om de exacte locatie van bestemming te vinden. “Wat doe je dan als het bedrijventerrein nog steeds groeiende is, de namen van al die nieuwe bedrijven niet meer op de borden passen en je duurzaam met je materiaal wilt omgaan”, vroegen de ondernemers op Hessenpoort zich af. “Dan regel je een tweede leven voor de borden en doe je daarmee gelijk wat leuks en nuttigs.”

Thema’s

Samen met WeMoveBrands en de parkmanager van Hessenpoort heeft het bestuur van de ondernemersvereniging ervoor gekozen om de blik op de toekomst te werpen, mensen van harte welkom te heten op Hessenpoort en de sterke punten van het bedrijventerrein te benadrukken. Op twee woensdagmiddagen hebben bij diverse bedrijven op Hessenpoort fotoshoots plaatsgevonden met een aantal kinderen. “Deze kinderen zijn de ondernemers van morgen”, stellen de initiatiefnemers. “Deze shoots hebben geresulteerd in prachtige plaatjes die bij elke toegangsweg naar Hessenpoort - of je nu in de auto of op de fiets zit - te zien zijn. Hessenpoort biedt namelijk alle ruimte voor: Energie, Natuur, Mobiliteit, Distributie, Recycling, Smart Industry en E-commerce.”

MKB-bedrijven

Parkmanager Ilse Sijtsema: “Als Topwerklocatie, waartoe Hessenpoort enige jaren geleden door de Provincie Overijssel is benoemd, mag je best uitstralen waarvoor je staat en dat doen we met deze uitingen. We hebben kinderen uit onze eigen gelederen bereid gevonden om model te staan en de bedrijven waar de foto’s zijn gemaakt hebben de crew en de kids ontzettend leuk ontvangen. Het was bijna een feestje.”