Afbeelding
Foto: Eigen foto

Stadkamer gaat vanaf 20 mei weer open voor publiek

· leestijd 1 minuut Algemeen

ZWOLLE - Bibliotheken mogen vanaf 20 mei weer open. Bezoekers zijn dan ook weer welkom bij Stadkamer om zelf een boek uit te zoeken van maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur.

Vanaf dinsdag 25 mei worden de openingstijden verder verruimd en kunnen bezoekers in de vestiging Centrum ook weer terecht om een krant te lezen aan de leestafel of om te studeren. Bezoekers krijgen bij binnenkomst een gezondheidscheck. Directeur-bestuurder Astrid Vrolijk-De Mooij: “Wij zijn blij met de versoepelingen en we zijn volop bezig met de voorbereidingen voor de verdere opening volgende week. Het is fijn dat we onze sociale en maatschappelijke rol weer meer kunnen vervullen.”

Openingstijden
De wijkvestigingen van Stadkamer gaan vanaf dinsdag 25 mei open volgens normale openingstijden. De vestgiging in het centrum, aan de Zeven Alleetjes 1a is nog niet elke avond open. Hier kan men voorlopig alleen op donderdagavond tot 20.00 uur terecht. Het advies is voor het bezoek aan Stadkamer te kijken op de website voor de actuele openingstijden: www.stadkamer.nl.

Richtlijnen
Vanwege de richtlijnen van het RIVM zijn er nog extra regels. Bezoekers moeten bij binnenkomst een mondkapje dragen en ze krijgen een gezondheidscheck. Om precies te weten hoeveel mensen in het pand aanwezig zijn, krijgen bezoekers bij de ingang een toegangsitem. Er zijn voorlopig nog geen activiteiten in Stadkamer en ook de horeca is gesloten. Wel kunnen bezoekers dus vanaf 25 mei plaatsnemen in de huiskamer om zelf te gaan lezen. Wie wil komen werken of studeren, kan aan de deur een plek reserveren. Het aantal plekken is nog beperkt plek en het blijft belangrijk om anderhalve meter afstand te houden.

Vragen
Wie vragen heeft over een boek of een reservering kan altijd bellen of mailen. Bezoekers kunnen ook een vraag stellen aan de baliemedewerkers op locatie, maar Stadkamer wil rijen voor de balies voorkomen. De medewerkers kunnen sneller helpen door mail of telefoon te beantwoorden.