
Jungheimer Café bespreekt leven na diagnose dementie
AlgemeenZWOLLE - Het Jungheimer Café in Zwolle houdt dinsdag 7 juli een bijeenkomst over leven na de diagnose dementie. Jonge mensen met dementie en hun naasten kunnen er praten over de veranderingen die de ziekte met zich meebrengt en over het vinden van een nieuwe balans.
Dementie is een progressieve ziekte. Naarmate de ziekte vordert, verandert de werkelijkheid voor degene met dementie en voor de partner of andere naasten. Tijdens de bijeenkomst staan vragen centraal als: hoe ga je om met de diagnose, waar loop je tegenaan en hoe bereid je je voor op mogelijke gevolgen, nu en later?
Bezoekers krijgen ruimte om ervaringen te delen, vragen te stellen en tips en adviezen uit te wisselen. Ook andere onderwerpen die bij de aanwezigen leven, kunnen aan bod komen. Het Jungheimer Café laat het verloop van de avond mede bepalen door de gasten.
Het Jungheimer Café is bedoeld voor jonge mensen met dementie en hun naasten. Het café is gevestigd in Zwolle, maar richt zich op bezoekers uit de hele regio. Volgens de organisatie wonen daar ruim 300 jonge mensen met dementie. Dementie op jonge leeftijd begint meestal tussen de 40 en 65 jaar.
Het café is opgezet voor en door jonge mensen met een vorm van dementie en hun naasten. Lotgenotencontact staat centraal, naast het delen en verkrijgen van relevante informatie.
De bijeenkomst is in zaal Brugge, direct naast De Belgische Keizer aan de Melkmarkt 58 in Zwolle. De deuren gaan open om 19.15 uur. Het programma begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 21.00 uur. Na afloop is er gelegenheid om iets te drinken en na te praten. Koffie en thee zijn gratis, andere drankjes zijn voor eigen rekening.






























