Afbeelding
Foto: Aangeleverd

Wat houdt een online marketingbureau precies in?

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Heb jij een eigen website, en zou je graag wat meer bezoekers trekken? Dan is het een goed idee om een online marketingbureau in de arm te nemen. Daar zijn ze namelijk gespecialiseerd in (hoe kan het ook anders?) online marketing, en weten ze precies hoe jij meer klanten naar je website trekt. Eigenlijk kun je als ondernemer niet zonder hulp op dat gebied, want er zijn maar weinig bedrijven die zonder website of online publiek succesvol kunnen worden. Zelfs als je een heel lokaal publiek aanspreekt en denkt geen website nodig te hebben, is het verstandig deze toch aan te laten maken. Want stel je voor dat mensen jouw product of dienst in combinatie met deze locatie zoeken in Google? Dan wil je natuurlijk wel in de zoekresultaten staan!

Wat kan een online marketing bureau voor je betekenen?

Er zijn natuurlijk verschillende dingen die ze bij een online marketing bureau voor je kunnen doen. Als eerste het creëren van een website. Dit is natuurlijk de basis voor je hele online strategie, want middels deze website vind je (doorgaans) klanten. Dit kan echter ook via social media, maar zelfs dan heb je vaak een website nodig om de koop (of reservering) af te ronden. Het bouwen of optimaliseren van de website is dus stap één. Daarna zal gekeken worden naar de content die erop staat. Is deze reeds geoptimaliseerd voor zoekmachines? Zitten er de juiste zoektermen in verwerkt? En zit de website logisch in elkaar voor de bezoeker? Dit zijn allemaal dingen die belangrijk zijn voor jouw ranking. Google laat namelijk niet alleen graag relevante websites zien in de zoekresultaten, maar focust ook op kwaliteit. Is de laadtijd van je website bijvoorbeeld erg lang? Dan is de kans klein dat je bovenaan in de zoekresultaten zult staan.

Bouw een sterk linkprofiel op

Als jouw website eenmaal geoptimaliseerd is, is het zaak je te richten op linkbuilding. Dit houdt in dat je zoveel mogelijk links naar jouw website op andere websites (met kwalitatief goede content!) plaatst. Over het algemeen geldt dat hoe meer backlinks je hebt, hoe hoger je zult ranken. Zoekmachines denken immers dat jouw content relevant en van waarde is als veel mensen ernaar linken. Logisch, toch? Het is echter ook belangrijk dat je de links plaatst op websites die niet te spammerig overkomen. Als je je linkbuilding uitbesteedt moet je er dus op letten dat het online marketing bureau van jouw keuze niet op zomaar elke random website een link naar de jouwe plaatst. De zogeheten domain authority van een website zegt al heel veel. Dit getal tussen de 0 en de 100 geeft de waarde van het domein aan. Boven de 20 is in principe aantrekkelijk genoeg om mee te starten, maar hoe hoger de waarde van je eigen domein, hoe hoger de waarde van de websites waar je een link plaatst moet zijn om te kunnen groeien.

Bron: Linkbuilding uitbesteden | Doublesmart

De Huppe aan de Kleine Veerweg Zwolle.



© Pedro Sluiter Foto